Aktualność badań technicznych również może mieć wpływ na wartość pojazdu. Z faktem tym wiąże się możliwość zastosowania korekty ze względu na krótką ważność dopuszczenia do ruchu.
Jak wiadomo, jeżeli pojazd ma krótką ważność dopuszczenia do ruchu, wkrótce konieczne będzie przeprowadzenie okresowego przeglądu technicznego. Możliwe jest więc, że dalsze dopuszczenie takiego pojazdu do ruchu uzależnione będzie od przeprowadzenia napraw i wymiany niektórych części, co wiązać się będzie z koniecznością dodatkowych nakładów finansowych. Co wpływa na teoretyczną wartość pojazdu, podlegającego wycenie.
Zastosowanie korekty z tytułu krótkiej ważności dopuszczenia do ruchu powinno mieć miejsce w szczególności w przypadku pojazdów wieloletnich, o dużym przebiegu i nie poddawanych systematycznym przeglądom w stacjach obsługi.
Zaleca się stosować korektę z tytułu krótkiej ważności dopuszczenia do ruchu w granicach od minus 4% do 0 % (współczynnik korekty 0,96 do 1,00). Nie jest to więc korekta o dużej wartości.
Natomiast brak dopuszczenia do ruchu stanowi podstawę do innej, odrębnej korekty, która ma wyższą wartość.
Dlatego też warto sprawdzić kalkulację wartości pojazdu również pod kątem okresu dopuszczalności pojazdu do ruchu.
O korektach można rownież poczytać pod tymi linkami: JEDEN i DRUGI, a nawet i TRZECI. i CZWARTY. i PIĄTY. i SZÓSTY.
To akurat bardzo „niesprawiedliwa” korekta, ponieważ wycenia hipotetyczne koszty. W dodatku funkcjonuje też korekta za ogólny stan pojazdu która po części dubluje tę korektę.
PolubieniePolubienie
W zasadzie duza częśc korekt jest dosc hipotetyczna
PolubieniePolubienie