Moim zdaniem bardzo kontrowersyjna korekta, częstonaduzywana przez wyceny wykonywane na zlecnie ubezpieczycieli. W zasadzie hasło „lokalna sytuacja rynkowa” jest tak niekonkretne, że mozna dla jego uzasadnieniaczesto podać cokolwiek.
Zgodnie z instrukcją do programu info-expert określając wartość pojazdu, można uwzględnić regionalne specyfiki dla danego typu pojazdu w stosunku do bazowych notowań ogólnopolskich.
W związku z tym, że wartości rynkowe określonych marek i typów używanych pojazdów mogą kształtować się na odmiennym poziomie w różnych regionach Polski można stosować korekty ze względu na lokalną sytuację rynkową.
Wiadomo, że innego rodzaju pojazdy są popularne w bardziej górzystych częściach Polski, a inne na nizinach, czy nad morzem. Często bowiem wybór samochodu uzależniony jest od uwarunkowań geograficznych, czy atmosferycznych panujących w miejscu zamieszkania lub wykonywania pracy kierowcy.
Pamiętać należy przy tym o tym, że katalogi i bazy danych programów komputerowych zawierają zawsze uśrednione wartości rynkowe w skali całego kraju.
W uzasadnionych przypadkach zaleca się stosować korektę ze względu na sytuację lokalną w granicach od minus 10% do plus 10% (współczynnik korekty 0,90 do 1,10).
Niemniej jednak uważam, iż w obecnych warunkach rynkowych zastosowanie tejkorekty powinno byc marginalne.
Podsumowująć jeżeli zauważymy taką korektę w otzrymanej wycenie, to powinna namsięzapalićczerwona lampka.
O korektach można rownież poczytać pod tymi linkami: JEDEN i DRUGI, , TRZECI. i CZWARTY. i PIĄTY. i SZÓSTY.I SIÓDMY I ÓŚMY
Czyli jak się od tego odwołąć?
PolubieniePolubienie